Safranbolu

Hejhej! I lördags så var vi på daytrip i Safranbolu vilket ligger ca 3h från Ankara. Det var vi tjejerna och ett till par från Irland. Staden ligger på UNESCOs lista över historiska bevarade städer och har massa hus från Ottomanska riket. Det finns även museum och gamla hus som man kunde gå in i och titta för att se hur folket levde. Det var dock roligare att gå runt på gatorna och shoppa lite. Sitta i solen och dricka kaffe och njuta.
Jag har bokar flyg hem 2:a april. Håller nu på att hitta flyg till Turkiet igen annars så kommer jag fastna hemma. Tror att jag åker till Ankara 11:e april och tillbaka till Malmö 3:e juni. Amela ska nog oxå följa med till Turkiet i april och Samah kommer oxå och hälsar på. Blir fullt hus här hemma :) Sen så vill Sveta och Mary komma till Sverige efter skolan och stanna hos oss lite. Jag och Fia måste planera när vi ska till California och hälsa på dem. Och sen Libanon i sommar, och Syrien och Jordanien. Aaah!
Eftersom det regnar i Ankara idag så är det pluggdag idag. Vi var ute imorse och åt frukost och sen hem och städa huset. Var saker överallt och köket var kaos. Nu är det skinande rent och vi kan andas utan att få ludd i näsan.
Lite bilder från veckan:
Crow Onsdag
Shopping & glass


Okej, det regnar lite ibland oxå


Safranbolu mars 2010















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0