Om 4 dagar flyr jag landet!

Jag har försökt att gå igenom min gardarob och välja ut de kläder jag vill ha med mig till Turkiet. Hur packar man för en sådan lång resa? Hur ska jag tänka? Jag vill ju ha med mig så mycket med jag är begränsad till 20 kg baggage plus 8 kg handbaggage. Så klart att jag kan köpa saker när jag väl är där, men jag tycker ju om mina egna kläder. Jag behöver ju inte nya egentligen. Och allt jag köper i Turkiet måste jag släpa hem, och på hemflyget så kommer jag oxå att vara begränsad till 28 kg. När jag tänker på det så snurrar tanken om att jag måste packa ner mitt liv i en låda som rymmer 28 kg. Väger lådan för mycket så kommer jag få betala saftigt för överviktskilon eller så kommer de be mig plocka bort saker ur mitt liv som jag inte vill ha. Vi är ju så materialistiska. Vi vill ha allting och vi vill gärna ha saker som ingen annan har eller saker som kostar mer än standard. Jag vet att jag klarar mig lika bra utan mina saker, men DET ÄR MINA SAKER. Ska avreagera mig lite i köket. Blir muffinsbak till ikväll. Jag är gullig idag och bjuder mina vänner på muffins. You gonna miss me when I'm gone!!

För övrigt så är huvudet fullt av saker som ska göras. Eller det är egentligen ingen mer än packningen som upptar denna stress. Jag tror att resten av stressen beror på att jag är så jävla nervös inför att åka. Alla mina celler gör volter innuti mig och alla mina hårstrån har rest sig upp. Lite som en protest där de håller upp skyltarna "SPRÄNG MUREN". Muren i detta fall blir denna rädla om att flytta hemifrån och klara mig helt själv. Det kommer bli tufft för mig.


Kommentarer
Postat av: Amina

hahaha verkar så ja.

akta så att du inte packar ner för mycket,

jag och nida fick betala över 1000 kronor för

något kilo när vi skulle till egypten. av

våra fickpengar. inte så kul.



och dem har säkert fina kläder i turkiet.

annars kan du sexa dig och gå runt med

magdansdräkt hela dagarna? budget budgeeet :D

2010-01-21 @ 08:40:17
URL: http://abalic.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0