2 damer i köket = kaos

Mina muffins igår blev lite misslyckade. Istället för att lägga dem i muffinsformar så använde jag vanliga pappersformar. Och så klart så rann geggan ut och de blev lite missbildade. Jag har inte bakat på länge, eller jag bakar nästan aldrig. Så igår slog jag till stort och gjorde både muffins med blåbär och vit choklad och muffins med hallon och mörk choklad. Det blev inte en enda kvar till idag, så jag summerar det hela med att säga att jag är en jävel i köket. När jag vill såklart.
Baka tycker jag är lite tråkigt. Vi har aldrig bakat mycket i vår familj, inte ens när jag var liten. Vi är ingen kak-familj heller så även om man bakar så finns det inte nån som äter det. Det slängs ju inte heller, men det är inte som att någon hoppar på kakorna och trycker i sig. Vad jag vill säga är att jag hellre lagar mat. Jag älskar att laga mat och jag blir så glad när det uppskattas. Fast jag ska nog börja baka mer oxå. Det var ju trots allt roligt igår!
Jag har varit i stan och lunchat med mamma. Kommer sakna våra lunchdejter. Allt jag gör nu känns som om det är sista gånger ever. Precis som om jag ska åka och inte komma tillbaka. Kanske inte blir så nu, men någon dröm långt inne har jag om att jobba utomlands senare i livet. Där inne finns många drömmar som väntar på att bli uppfyllda!
Blir en liten avskedsfest här hemma imorgon kväll, så jag och mamma ska laga mat. Ska åka iväg till Maxi och handla vad vi behöver. Lär bli kaos i köket!!!
Mostar 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0