Gott nytt år!


Sprungit lite på stan med Carro och handlat lösögonfransar. Ikväll ska vi vara extra fina och ha extra mycket hår på ögonen. Vet inte om jag kommer tycka att det var värt det när jag står halvflummig kl 4 inatt och ska försöka få bort fransarna. Men viktigast är att alla som ser kommer säga "woow vilka vackra och långa ögonfransar du har" och då kommer jag säga "heh, jag vet, visst är jag dööööösnygg".. så kommer den pinsamma tystnaden komma eftersom det inte är okej att tycka att man själv ser bra ut. Det är ju bättre att klaga på hur ful man är och fiska efter komplimanger när folk säger "nej du är inte ful".

Vi hann även äta falafel innan vi stack hem vilket är det bästa maten som finns. Medan andra äter stora saftiga biffar med klyftpotatis och beasås så äter jag falafel. Lika mycket gourme.





Nyår. Nytt år. År 2010.
För 10 år sen firade jag nyår fastklämd i en hiss på ramelsväg. Alla nyår efter det har varit äcklig fylla och för mycket stök. Ikväll dricker jag ett glas champagne och blickar framåt. Jag känner att 2010 kommer bli bra.

Jag känner ro inför kommande år. Jag känner att 2009 har lärt mig så mycket. Nyårslöfte? Absolut! Jag ska försöka ta hand om mig själv mer. Jag ska älska mig själv mer. Jag ska uppskatta mig själv mer. Jag ska sluta lägga ner tid på människor som inte får mig att må bra. Vänner som ringer enbart när de har det svårt. Vänner som ringer när de har en lucka i sin kalender. Vänner som inte är vänner.


2009 was great. Let's make 2010 ever better. Happy New Year!


Lite bilder från nyår 2009, enjoy















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0