Exchange Ankara

Ikväll så ska vi förbi puben en sväng. Vanligtvis så är det utbytesstudenter från Bilkent som träffas där varje onsdag, men idag så är alla utbytesstudenter från Ankara inbjudna. Ska bli skoj att träffa på lite nya människor. Och gamla. Har inte tröttnat på dem ännu. Jag är även ledig från skolan imorgon så ska försöka sova ut lite. Känns som at jag sover mycket, men ändå alltid är trött. Jag tror att det har att göra med att skolan är så krävande. Inte själva undervisningen i sig, men faktum att man måste ta sig dit och ta sig hem. Bussen är varm och man blir helt kletig och sömnig. Sen kommer man ut ur bussen och känner hur kroppen bara drar sig mot sängen. Trodde inte att det skulle vara så krävande att plugga. Skola ska ju vara kul! Och man hör alla gamlingar som säger att universitetstiden var den bästa tiden i deras liv. Haha vilket liv? Jag måste plugga extra hårt idag för att unna mig 15 min extra sömn imorgon.

Vi planerar även på att åka på någon dagsresa innan spring-break. Kanske på lördag? Istanbul sparar jag till efter lovet och så även med Antalya. Izmir hade dock oxå varit skoj att besöka. Får slå några flugor i en smäll.

Jag ser verkligen fram att komma hem över lovet. Så om 3 veckor är jag hemma. Även om jag är omringad av underbara människor här och har roligt, så saknar jag folket hemma. Vissa grejer kan man inte bara återskapa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0