Sniper-targets

Jag och Fia envisades igår med att sitta i en park mitt i stan på en filt och sola lite. Folk här förstår inte varför vi är så solgalna. SÅ fort solen tittar fram tittar vi och fram och försöker fånga solen. Vi fick mycket hemska blickar och även lite svordomar efter oss. Vi var rätt utsatta och omringade av hus och lätta måltavlor för snipershots. Vi tittade runt axeln hela tiden så att inte en bil skulle komma och köra oss över haha. Tydligen så är det inte okej att sätta sig i en park och sola lite. Min åsikt är mer att de borde slappna av lite. Vad spelar det för roll för dig om jag ligger i en park och läser en bok? Det var inte så att vi låg helt näck och solade!! Men tydligen så är det inte okej att göra så. Men det bryr jag mig inte om. För snart är jag hemma i kalla Sverige och då kommer jag ångra att jag inte tog vara på det underbara vädret här.

Sen förstår jag att de inte förstår oss. Jag menar, vi bor i Sverige där solen tittar fram 5 dagar om året. Resten av året vill man hänga sig. Så det är självklart att vi älskar sol och värme och vi associerar det med semester. För folk som bor här, och som har varmt 9 månader om året, associerar inte alls värme med semester, utan som en plåga. Och de förstår inte oss och vi förstår inte dem. Men vi lovar att försöka.

Idag har jag mitt första midterm exam. Imorgon mitt andra och på torsdag mitt tredje. Konstigt att jag var mer nervös förra veckan än denna. Hoppas att det ska gå bra. Jag kommer hem om 10 dagar woow!
Jag och Fia i Safranbolu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0