good guys gone bad

Jag och Sveta lämnade puben rätt tidigt igår och valde sängen hemma framför drinken i baren haha. Sofia och Mary stannade iaf, så vi fick alla saftiga detaljer ändå. Fram tills igår så har jag ansett att turkiska killar är väldigt fredfulla och inte bråkar. Jag har inte ens sett någon höja rösten mot någon annan. Till och med när bilar krockar så är dem helt lugna, går ut, byter några ord, och sen in i bilen. Det verkade som om jag kommit till det lugnaste landet.
Hörde dock igår att en kompis till oss hamnade i bråk efter att vi gått. Killen som han bråkade med hade en pistol på sig. Och tydligen är det vanligt att folk går runt med pistoler i Turkiet och har yxor hemma. För mig är detta inte verklighet. Jag vill inte veta det. Jag vill inte vara närvarande när någon skadas eller dödas. Jag är glad att jag var i min trygga säng istället.

Idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av att vara fri från skolan. Jag, Fia och Sveta ska gå lite i stan. Fia behöver nya jeans. Jag vill nog oxå shoppa lite. Jag har inte haft denna kli-i-fingrarna-känslan på länge. Sett massa snygga vår- och sommarkläder. Ni vet, här är det ju redan runt 20 grader så, det är dags!

Imorgon väntar helvetes-lektionen på mig. Oftast är jag orolig hela veckan på grund av fredagen. Det är mitt eget fel för att ha valt en kurs på högre nivå. Jag kan inte ändra mig nu så det är bara att försöka hålla sig ovanför ytan. Förra veckan så slängde läraren ut oss från lektionen för att vi inte kunde svara på hans fråga. Undra vad som händer imorgon. Han kanske börjar piska oss?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0