electronic gone mad

Okej.
Internet här hemma kommer och går lite som den vill. Det gör mig rasande! Jag blir galen! Precis när man satt sig ner och öppnat alla sidor man vill besöka och börjar prata med alla människor som man saknar där hemma, ja då lägger den av. Precis som om den vet hur den ska göra för att irritera mig. Vilka nerven den ska klättra på och vilka den bara ska kittla. Jag vill bara säga upp min relation med allt elektroniskt för gott. Varför har jag skapats med ett sådant ointresse av elektroniska prylar att jag helt enkelt inte vet hur man sätter igång en mobil utan att förstöra någonting. Varfööööör?

Skolan är i full fart nu. Malmö Högskola är ett skämt jämfört med universitetet här. Eleverna är smarta och visar det gärna. Så fort läraren frågar en fråga så är tjugo händer i luften. Sen finns det de som är som jag, som gärna inte pratar mycket under lektionen. Det som skiljer sig från lärarna på MAH är att dessa lärare vill att man memorerar allt som står i böcker. Dumma årtal och betydelselösa konflikter. Varför ????

Man skulle inte kunna tro att jag är här på utbytesstudier. Jag och mina roomies har gått och lagt oss redan. Vid 7-tiden var vi alla i säng. Precis webcammat lite med mormor på msn. Och med mamma. De frestar mig med mat där hemma. JAG KOMMER!!!

when you loose friends, you find new ones!
Me and Camel 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0