gulle, gulle

Merhaba! Benim adim Naida!!! Jag har haft turkisk lektion idag och vi har redan fått läxa. What?!? Vi ska rita 10 bilder och skriva vad det är för nått. Känns lite förskola, men man lär väl sig lättast genom att leka. Hela klassen består av utbytesstudenter och vi får typ repetera allt som läraren säger. Hur som helst så verkar hon väldigt trevlig!
Jag var även på en av mina andra kurser. International terrorism and transnational crime. Läraren är riktigt utflippad. I'm going to kill you if you're late, var en av många meningar han använde. Han gjorde även massa antydan på att han ville skapa ett terroristnätverk och gärna rekryterar från många olika länder.
Kursen verkar riktigt intressant. Vi kommer få hålla egna lektioner och har ett berg av litteratur att läsa. Jag hoppas att de andra kurserna jag valt inte är lika krävande som denna. Lat har man blivit efter att läst IMER 2,5 år.
Jag känner mig fortfarande väldigt trött sen förra veckan. Även om det mest varit chill i helgen så har jag inte lyckats bli utvilad än. Ska plocka bort mitt ansikte nu och lägga mig i sängen och göra min läxa. Klockan är trots allt 21.15 här. Läggdags!
Gulle, gulle!




En trött Pilav lördags natt




Kommentarer
Postat av: Samah

Gulle, gulle? va betyder det? :-) gillade uttrycket

2010-02-03 @ 15:32:23
Postat av: Naida

Güle güle betyder hej då :D

2010-02-03 @ 18:06:22
URL: http://misspilav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0