gay-ness

Jag har varit alldeles för lat för att blogga. Jag känner att det händer massa nya saker hela tiden, men lusten att berätta finns inte riktigt. Så jag väntade tills något spännande skulle ske. Hur som helst, i början tyckte jag det var väldigt konstigt med killar som pussade varandra på kinderna när de träffades och höll varandra i hand när de promenerade. Jag trodde först att Ankara var ett slags gay-paradis. Men sen vet jag oxå att homosexualitet inte alls är accepterat här så som det är i Sverige. Faktum är dock att killar som pussar varandra och håller hand inte alls är bögar, utan det är deras sätt att visa vänskap sinsemellan. Något som killar i Sverige borde ta efter. Om alla pussas och kramas så vet man inte vem som är gay och vem som inte är. Och vi slipper diskriminering grundad på läggning. Bra va?
Jag håller fortfarande på att anpassa mina ögon till det turkiska samhället. Om nån vecka så kommer jag säkert tycka att det är fullt normalt med killar som håller hand även om de är straight. Sen blir det dags att anpassa ögonen efter det svenska klimatet, där folk inte ens ler åt en på bussen.
Sovdags nu!

Kommentarer
Postat av: enisa

Väldigt, väldigt intressant ........

Mycket bra!/

2010-02-17 @ 10:28:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0