hey sunday

Vi såg en hund bli påkörd idag. Jag kan inte släppa det. Den ylade och skrek. Personen som körde på den stannade inte, utan bara körde iväg. Vi såg hur hunden försökte släpa sig bort från vägen. Och skriket. Ryser i hela kroppen. Bakbenen var helt förlamade och den släpade sig med frambenen. Och ägarna försökte stoppa taxi-bilar för att få hunden till sjukhuset men taxi chafförerna vägrade köra hunden. Ögonen tårades på alla som var där. Och hunden bara skrek.
Jag blev väldigt sur på ägarna. Det var en stor park, men de valde att leka med sina hundar vid den stora vägen. Jag undrar hur människor tänker ibland. Jag undrar om de tänker över huvud taget. Jag funderade på alla de människor som förlorat någon. Som sett personerna tyna bort. Jag tänker på den lilla pojken vars hund det var. Hur han föll ihop när hunden blev påkörd. Hur han skrek på taxichaffören som vägrade ta med hunden. Hur han höll sig för magen som om det var han som blev påkörd. Och skriken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0