siiicckko

Feberfrossa igår och inatt. 39.8 feber. Mår bättre nu och jag hoppas att det inte kommer tillbaka. Vaknade inatt av att jag skakade och frös. Kom att tänka på att jag måste sett ut som en epileptiker när jag låg där. Virrade in mig i duntäcket och tre till filtar och la mig alldeles intill elementet. Jag frös fortfarande och skakade. Det är en äcklig känsla att inte ha någon kontroll över kroppen. När jag låg där inatt så tänkte jag hela tiden på att andas djupt och försöka kontrollera mina skakningar. Det var enklare sagt än gjort. Konstigt hur vi människor ständigt vill kontrollera vår tillvaro. Allting ska passa, allting ska matcha. Ingen får gå fel, ingen får kasta oss ur balans. Då behövs något som en feberfrossa för att ta oss ner på marken. Något som får oss att insse att det finns saker som vi inte kan ha kontroll över. Kroppen har kontroll över oss, och inte vi över den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0