does it end?


USA ska inför nya säkerhetsåtgärder för personer som ska flyga till USA. I ett antal länder så ska passagerarna helkroppsscannas innan de får gå ombord på planet. Jag tycker att Obama reagerar väåldigt förnuftigt när han vill säkra framtiden för amerikanarna.

När är det dags för resten av världen att fråga sig vad vi kan göra för att skydda oss mot USAs krigsorienterade imperialism och politik som bara skapar elände, orättvisor och mer terrorism? Man kan inte bomba halva världen, försöka köpa upp alla oljetillgångar och stödja regimer som bryter mot mänskliga rättigheter, och sen förvänta sig att kunna öka säkerheten i världen. Vad är det för dubbelmoral? USA stödjer länderna så länge de kan tjäna på dem, tills de tröttnar. Mentaliteten i USA är i kaos. Det är okej att bomba andra länder tillbaka till stenåldern och döda tusentals människor och barn och sen kräva ett USAs folk ska leva i harmoni. Inget annat land har krigat så mycket som USA och inget annat land har sprängt kärnvapen som USA. Att sen sitta i toppen av FN och bestämma vilket land får och inte får ha kärnvapen när man själv sitter på de största bomberna. Gör du inte som vi säger så inför vi FN sanktioner och förstör hela landets ekonomi. Vi sätter hela landet i fattigdom där alla till slut svälter ihjäl. För bara några dagar sen så dödades 8 barn och två civila i Afghanistan av internationella styrkor. Är det sättet vi närmar oss terrorismens slut? Hjälper vi folket i Afghanistan? Nej. Istället så serveras vi dagligen lögner och hatpropaganda från USA som försöker förklara och rättfärdiga sina imperialistiska krig. När tar det slut?

Obama fokuserar på flygplansäkerheten som redan är tillräckligt hög. Jag fick 30 frågor när jag var på Chicagos flygplats för 2 år sen. Och jag ser inte ut som en terrorist. Jag kan tänka mig vilket helvete människor från mellanöstern måste gå igenom när de ska åka till USA. Vi har terrorister överallt, och jag tror att USA har de flesta. Där kan de i lugn och ro sitta och fixa och trixa med sina bomber, ta sig ner till tunnelbanan och spränga 500 pers i luften. Att jobba med säkerheten på land är nog mycket bättre nedlagda resurser är att jobba med den i luften. Kan säkertheten i luften höjas mer eller ska det bara se ut som om Obama gör någonting? Konstigt att Obama inte frågar sig varför detta sker och sen tar tag i det därifrån.

Det är inte så konstigt att om man som land attackerar, ockuperar, dödar och beslagtar andra länders naturtillgångar skapar en konflikt. Det precis ett sådans land som USA är. Skulle någon attackera mitt hem så skulle jag inte stå på gården med öppna armar och välkomna alla bomber och soldater som kom. USA har skapat detta hat mot sig själva. Detta visar oss bara att Obama inte skiljer sig mycket ifrån Bush. Samma politik med samma gubbar i spetsen. Samma korrupta system som kommer pressa vilken president som helst.

Jag säger Lägg ner hela USA så har vi smällt två flugor i en smäll. Först så har vi fått fred på jord och sen så har vi löst klimatfrågan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0