turkish/european toiletts

Igår firade vi Anns födelsedag och var på en turkisk bar/klubb. Musiken var kaos och alla hppade och skuttade runt till turkiska Alcazar eller nått. Fick lära mig att turkisk musik inte bara var belly-dance. Vi blev även tvugna att använda de turkiska toaletterna på stället. För er som inte vet så är turkiska toaletter de som man måste huka sig ner för att kissa. Dem finns överallt och även i de flesta lägenheter. Vi hade riktig tur med våra två toaletter som är europeiska (som vi kallar dem). I nödfall, som igår, så måste man utmana sin rädsla och ge sig på en turkisk toalett. Just på allmänna toaletter så väljer jag nog hellre den turkiska på grund av hygieniska skäl. Städningen av de andra är inte på topp alltid!

På vägen hem gick vi förbi den fina moskén i Ankara som lyser upp hela staden. Vi ska på utflyktsfärd idag i stan och moskén ska oxå besökas. Hoppas att vi får komma in!
Det var allt för mig. Nu blir det dusch och sightseeing!
Önskar mina sambatjejer lycka till på showen i Köpenhamn idag! Jag vill oxå!!!!!
turkisk toalett



stora moskén





me and birthday girl



talibans



David, me and Sofia being good students

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0