Hejjhåå

Jag o Fia sitter och nördar oss på facebook. Vi planerar på att ta det rätt lugnt ikväll. Gå ut till nått fik och röka lite vattenpipa eller så. Imorgon blir det fest här hemma och vi har skickat massa inbjudningskort till folk som vi vill ha här :) Kommer bli skoj. Hoppas bara våra grannar inte dödar oss. De brukar klaga ibland även om vi bara viskar och tassar på tå. Därför har vi planerat att göra kaos innan vi flyttar ut, mohhaha

Sprungit runt på stan idag och försökt fixa min telefon igen. De på vodafone berättade att min mobil aldrig blev registrerad i Turkiet och att det var därför som den dog hela tiden. Samah skickade en ny telefon till mig, men den slutade oxå fungera. Så nu har jag två mobilen som inte vill ta mitt turkiska simkort. De lovade mig på vodafone att de skulle fixa det imorgon. Kunde gjort det idag men hade lämnat mitt pass hemma. Här behöver man pass även om man ska köpa cigg, så ni förstår systemet. Pass för att andas på Ankaras gator!!

Vi blev stoppade av en äldre man i stan som tyckte att vi såg helt förvirrade ut och frågade oss om vi var från Polen haha. Sen gav han oss en chokladask som han köpte när han såg oss. Haha vi flabbade massa i alla fall. Skumma typer finns det gott om.

Imorgon ska vi åka skridskor med de skandinaviska ambassaderna. Konstigt att jag känner mig så svensk i Ankara. Helt plötsligt så fottas jag under ambassadens skylt och saknar Kalles kaviar. Snart hänger vi en svensk flagga på fönstret. Det är mode i Turkiet att skylta med flaggor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0