hej malmö


Egentligen så skulle vi varit i Stockholm nu. Förmodligen så skulle jag varit på hotellet och gjort mig i ordning för att sova och ladda för en shoppingdag imorgon. Ambassadärendet skulle oxå varit fixat och jag skulle fått mitt visum till Turkiet. Jag skulle kanske läsa några kapitel innan jag släkte och somnade. Men nej, jag är fortfarande i Malmö. Jag satt på flyget. Fastspänd och redo för att lösa nya korsord jag köpt. Planet backade ut, startade motorn, och samtidigt så visade flygvärdinnan vad man ska göra ifall flyget krashar, eller whatever. 2 min senare stannat flyget, och backar in igen. Utan att lyfta! Flygvärdinnan meddelade att Bromma flygplats var avstängd i minst 2 timmar. Vi gick av och satte oss i boardingsalen igen. Ambassaden är bara öppen idag, mellan 14-16. Jag försökte ringa till alla nummer jag hade till den turkiska ambassaden i stockholm, men jag blev bara bemött av en turkisk telefonsvarare med en kärring som pratar turkiska. Ingen svenska!! Jag ringde för att se om de kunde ha öppet längre eller hjälpa mig imorgon eftersom jag inte skulle hinna till 4. Kunde inte nå någon alls. Förstår inte vad det är för system ambassaden har. En ambassad som man bara kan nå via mail är ingen ambassad. Det är en lekplats.

Vi bestämde oss att det inte var lönt att åka upp till stockholm eftersom jag ändå inte kommer få nått gjort där. Flygbiljett, hotellbokning och tågbiljett hem i papperskorgen. 4000 borta. Tack och hej!

Pratade med en tjej på informationsdisken och de sa att de kommer täcka alla kostnader. Flyg, hotell, tåg, flygbuss! Ångrar mig nu i efterhand att jag inte åkte taxi till flygplatsen..

Hur som helst så är jag hemma. Jag har halsont och öroninflamation. Jag funderar på att skita i studentvisum och åka på turistvisum. Vad är det värsta som kan hända? Inlåst i bur med håriga turkar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0